Els municipis del Porta a Porta del Segrià ja reciclen més del 80%

Els municipis del Porta a Porta del Segrià ja reciclen més del 80%

6 Maig 2019

A vuit mesos de la posada en marxa del nou servei de recollida selectiva de residus, realitzat per Sorigué, els 22 municipis que participen en el Porta a Porta han passat del 25 al 83 per cent de percentatge en reciclatge.

Aquest divendres 3 de maig Sorigué ha presentat oficialment el seu equip del servei Porta a Porta als representants del Consell Comarcal del Segrià a les instal·lacions que el grup empresarial té en Rufea, Lleida.

El nou servei de recollida selectiva és dut a terme per l'empresa especialitzada en gestió de residus de Sorigué, Nordvert, des de l'1 d'octubre passat en 22 municipis d'aquesta comarca. El servei arriba a 35 mil habitants, constituint-se així en el sistema porta a porta més gran de Catalunya a la data.

Des de la seva posada en marxa fins avui, el percentatge de reciclatge en aquests municipis ha passat del 25 al 83 per cent. La recollida selectiva que més ha augmentat és la corresponent a la fracció orgànica i els envasos lleugers, amb un augment de recollida pròxim al 300% en cada fracció.

El model porta a porta implica la recollida de residus en els portals de les cases i blocs d'edificis separats per residus orgànics, envasos, paper i cartó, i resta no reciclable. L'objectiu d'aquest servei era incrementar el percentatge de reciclatge del 25 per cent que s'obtenia amb el sistema de contenidors als carrers fins al 70 per cent.

Actualment l'empresa realitza el servei en horari diürn a 18 municipis i en l'horari nocturn a 4 municipis.

La posada en marxa del servei ha implicat lliurar nous cubells i contenidors a usuaris domèstics, comerços i grans generats de resta. D'altra banda, s'han dissenyat i construït 29 àrees d'aportació i microdeixalleries als 22 municipis. A més, el servei compta amb tres educadors/es ambientals que fan tasques d'informació, assessorament i formació a la ciutadania.

Galeria d'imatges